Whשאלה: האם אתה נוצרי?
 "מהי הנצרות ומה אנחנו הנוצרים מאמינים?"
תשובה: האמונות המרכזיות של הנצרות מסוכמות ב-1 הקורינתיים 15:1-4. ישוע מת למען חטאינו, נקבר, קם לתחייה, ובכך מציע הצלה לכל מי שיקבל אותו באמונה. מיוחד בקרב כל הדתות האחרות, הנצרות היא יותר על מערכת יחסים מאשר הפרקטיקה הדתית. במקום לדבוק ברשימה של  "עשה ואל תעשה," המטרה של נוצרי היא לטפח הליכה קרובה עם אלוהים. מערכת יחסים זו מתאפשרת בשל עבודתם של ישוע המשיח ומשרד רוח הקודש.
מעבר לאמונות המרכזיות הללו, ישנם פריטים רבים אחרים, או לפחות צריכים להיות מצביעים על מה שהנצרות היא ומה הנוצרים מאמינים. הנוצרים מאמינים כי התנ ך הוא ההשראה,  "אלוהים-נשם " דבר האלוהים וכי ההוראה שלה היא הסמכות הסופית בכל העניינים של אמונה ותרגול (2 טימותי 3:16; 2 פיטר 1:20-21). הנוצרים מאמינים באל אחד הקיים בשלושה אנשים  "האב, הבן (ישוע המשיח)" ורוח הקודש.
הנוצרים מאמינים כי האנושות נוצרה במיוחד כדי לקיים קשר עם אלוהים, אך החטא מפריד את כל הגברים מאלוהים (אל הרומיים 3:23; 5:12). הנצרות מלמדת כי ישוע המשיח הלך על פני האדמה הזו, לגמרי אלוהים, ועם זאת האדם המלא (הפיליפים 2:6-11), ומת על הצלב. הנוצרים מאמינים כי לאחר מותו, המשיח נקבר, הוא קם שוב, ועכשיו חי בידו הימנית של האב, והוא התערבותו של המאמינים לנצח (העברים 7:25). הנצרות מכריז כי מותו של ישוע על הצלב היה מספיק כדי לשלם לחלוטין את החוב החטא שהיה חייב על ידי כל הגברים וזה מה משחזר את הקשר השבור בין אלוהים לאדם (העברים 9:11-14; 10:10; הרומאים 5:8; 6:23).
הנצרות מלמדת כי כדי להינצל ולקבל כניסה לגן עדן לאחר המוות, יש להניח את אמונתו של האדם לחלוטין בעבודה הגמורה של המשיח על הצלב. אם אנו מאמינים שישוע מת במקום שלנו ושילם את מחיר חטאינו והתרומם שוב, אנו נושענו. אין דבר שמישהו יכול לעשות כדי להרוויח ישועה. אנחנו לא יכולים להיות  "טוב מספיק" כדי לרצות את אלוהים בעצמנו, כי כולנו חוטאים (ישעיהו 53:6; 64:6-7). אין עוד מה לעשות, כי ישו עשה את כל העבודה! כאשר הוא היה על הצלב, ישוע אמר,  "זה נגמר " (יוחנן 19:30), כלומר, עבודת הגאולה הושלמה.
על-פי הנצרות, הישועה היא חופש מהטבע הישן ומהחופש להמשיך ביחסים הנכונים עם אלוהים. היכן שהיינו פעם עבדים לחטא, אנחנו כעת עבדים למשיח (אל הרומיים 6:15-22). כל עוד המאמינים חיים על האדמה הזו בגופם החוטא, הם יעסקו במאבק מתמיד בחטא. עם זאת, הנוצרים יכולים לקבל ניצחון במאבק בחטא על ידי לימוד ויישום של דבר האלוהים בחייהם ולהיות נשלט על ידי רוח הקודש, כי הוא, מסירת המוביל של הרוח בנסיבות יומיומיות.
לכן, בעוד שמערכות דתיות רבות דורשות מאדם לעשות או לא לעשות דברים מסויימים, הנצרות היא על האמונה שישוע מת על הצלב כתשלום על חטאינו ועלה שוב. חוב חטאינו משולם ואנו יכולים להתחבר עם אלוהים. אנחנו יכולים לקבל ניצחון על הטבע החוטא שלנו וללכת באחווה וצייתנות עם אלוהים. זוהי הנצרות המקראית האמיתית.
? אתה נוצרי
What is a Christian?  in Hebrew...

Comments

Popular posts from this blog